Програмно базирано обучение по STEM беше фокусът на Еразъм мобилността за учениците от ПМГ “Христо Смирненски”, гр. Перник +

25.04.2024г.

В периода 16-22 април 2024 г. група от 12 ученици от ПМГ „Христо Смирненски“ – град Перник, ръководена от Десислава Стойнева – учител по английски език и Лозка Симеонова – главен учител по БЕЛ, участва в ученическа мобилност по Програма Erasmus+. Дейността е осъществена в изпълнение на Договор за сътрудничество с Национален СТЕМ център по проект 2023-1-BG01-KA121-SCH-000125798, Ключово действие 1: Мобилност на ученици и членове на персонала в училищното образование.

Мобилността се проведе в гр. Бетонна (Черето), Италия в изпълнение на Партньорско споразумение с Agricola Alessandro Frascarelli di Martelloni Matteo като приемаща организация.

На 17 април учениците се запознаха с историята и дейността на фермата „Il Cerreto“, със стандартите на биологичното земеделие, насочени към създаването на истински и висококачествени продукти. Посетиха фирмата MF TECNO) в Бастия Умбра, която проектира, произвежда и инсталира изцяло роботизирани машини за вертикално и хоризонтално опаковане. Учениците слушаха образователна беседа, чрез която се запознаха с реалния производствен процес и неговите етапи, посетиха официалния шоурум и разговаряха с програмистите.

На 18 април бе осъществено посещение в Техническия икономически и авиационен институт “FELICIANO SCARPELLINI” във Фолиньо. Учениците взеха участие в STEM урок по география, разгледаха аеронавигационната лаборатория за управляване на метеорологична станция, участваха в демонстрации в авиационната лаборатория, оборудвана с мощен полетен симулатор, триизмерен скенер и 3D принтер. Посетиха Бетонна и разгледаха крепостните стени и порти, Центро Сторико ди Бетонна, Фонтана ди Пиаца Гарибалди, Киеза ди С. Francesco e dell’Orazione.

На 19 април групата посети ITS Umbria в Перуджа – двегодишна политехническа академия в приложните технологии и науки, в която ученето в класната стая и в лабораторията на стажа в компанията се редуват. Учениците се запознаха с изключително практичен дидактичен метод, базиран на симулации, упражнения и дейности на Лаборатория „Учене чрез правене“, и въведените в обучението технологични иновации. Учениците се разходиха из Фолиньо и разгледаха забележителностите: Палацо Тринчи, Църквата “Сан Франческо”, Палацо Комунале, Фонтана Маджоре.

На 20 април учениците посетиха Държавен технологичен институт “Алесандро Волта” в Перуджа“ – сертифициран като “Apple Distinguished Program”, сертификат за световна общност от училища, които се открояват за големи иновации в изследването на нови идеи и търсенето на динамични и интерактивни образователни пътеки. Учениците разгледаха учебни кабинети и лаборатории, участваха в реален учебен час и работиха по проект съвместно с италианските си връстници. Учениците се разходиха из Перуджа и разгледаха исторически забележителности: катедралата „Сан Лоренцо“ и фонтана „Маджоре“ и Палажо дей Приори.

На 20 април участниците в мобилността направиха образователна екскурзия в Асизи – средновековно градче в централната част на Италия, в провинция Перуджа, област Умбрия. Градът е истински пазител на историята на изкуството и на религията. Асизи е роден град на Сан Франциск и забележителностите свързани с неговото дело са в Списъка на световното културно наследство на ЮНЕСКО. Учениците посетиха Базиликата Сан Франциск (Basilica di San Francesco /St. Francis Basilica), Катедралата Сан Руфино (Cathedral of San Rufino), Замъка Рока Маджоре (Rocca Maggiore Castle), Храмът на Минерва, Пиаца дел Комуне (Piazza del Comune), Църквата Санта Клара (Santa Chiara), Манасирът Сан Дамиано (Convento di San Damiano).

Екипът на Национален СТЕМ център благодари на  учителите и учениците, взели участие в мобилността, финансирана по проект на Еразъм+, за доброто им представяне в Италия и вярва, че са успели да надградят своите STEM знания и умения.

Translate »
Skip to content